Slow Change

2008 – Sociale innovatie, zoals vernieuwing van de arbeidsorganisatie wordt genoemd, zorgt voor betere prestaties en beter renderende technologische innovaties. Veel veranderprocessen mislukken echter nog steeds, ondanks het veronderstelde analytisch inzicht.

Succesvolle verandering vergt een verandering van (top)managers zelf. Zij laten zich teveel door de waan van de dag leiden, wat zich uit in vele arbeidsintensieve projecten, die bij nadere beschouwing geen bijdrage leveren aan de oplossing van de wezenlijke problemen waar men in organisaties mee kampt. Beter is het de tijd te nemen te doorgronden wat de verborgen (organisatie)structurele belemmeringen zijn en hoe u deze weg kunt nemen. Welke gedragspatronen worden opgeroepen en instandgehouden? Hoe kunt u een nieuwe trend zetten? En hoe wordt bij de aanpak van dit alles verbinding, eigendom en plezier binnen de hele organisatie gecreëerd? Hiermee ontvouwt zich niet alleen een helder beeld van wat moet veranderen, maar mobiliseert u tevens de wil van iedereen om daaraan bij te dragen.

Aan de hand van praktijkcases in industrie, dienstverlening, zorg, overheid en onderwijs worden in dit boek de ingrediënten besproken voor een meer fundamentele aanpak: ‘Slow Change’. Wilt u zich als manager, adviseur of student verdiepen in de vraag waarom innovatie van de arbeidsorganisatie zo moeizaam verloopt? Bent u op zoek naar een aanpak die sociale innovatie versnelt? Dan vindt u in dit boek de ingrediënten, gebaseerd op vele jaren in de praktijk toegepaste en bewezen kennis van succesvolle veranderprocessen.

ISBN: 978 90 232 4432 5

Keywords: dynamisch managen & leiderschap