Inspiratiebundel: Hoe kunnen bedrijven de creatieve productiviteit van werknemer 2.0 benutten?

2010 – De in 2009 door het NCSI uitgeschreven ‘Battle of Concepts’ over hoe bedrijven de creatieve productiviteit van de werknemer 2.0 kunnen benutten, leverde maar liefst 47 inzendingen op. De schat aan informatie en inspiratie werd vertaald in een handzaam boekje. Met deze Inspiratiebundel kan ook uw organisatie zich voorbereiden op de werknemer 2.0.

 
Over de battle
Maart 2009 plaatste het NCSI een vraag op het crowdsourcing platform Battle of Concepts om zicht te krijgen op hoe bedrijven de creatieve productiviteit van werknemers 2.0 kunnen benutten. De doelstellingen waren:

  • Het benutten van de innovatiekracht en creatieve productiviteit van werknemer 2.0;
  • Het ontwikkelen en het benutten van de vaardigheden en talenten van werknemer 2.0;
  • Een optimale samenwerking tussen verschillende generaties werknemers.

Hiervoor dienden de deelnemers eerst een SWOT-analyse te maken. Aan de hand van de SWOT hebben de deelnemers een pakket ontworpen met concrete producten (en eventueel diensten) waarmee bedrijven op korte termijn en in één dag, met een beperkt budget, een ruimte kunnen omtoveren tot een werknemer 2.0 vriendelijke zone. In deze ruimte zijn niet alleen de juiste fysieke en virtuele gereedschappen aanwezig, maar gelden ook andere regels voor samenwerken en andere waarden. Daarnaast heerst in de ruimte een creatieve, productieve sfeer.

Het NCSI heeft 47 inzendingen ontvangen. In deze inspiratiebundel vindt u een samenvatting van deze ideeën, die u kunnen helpen bij de beantwoording van de vraag hoe uw organisatie de creatieve productiviteit van werknemer 2.0 kan benutten.

Verwijzing
De Inspiratiebundel: Hoe kunnen bedrijven de creatieve productiviteit van werknemer 2.0 benutten? (2010) is oppgenomen als bijlage.